piątek, 7 marca 2008

Moje "naj"...

Podczas moich podróży po rajskiej wyspie wielokrotnie zachwycałam się nowymi miejscami. Każde z nich było inne, wyjątkowe i jeszcze piękniejsze od tego zobaczonego wcześniej. Ale tak naprawdę nie wiem, które zasługuje na miano tego "naj". Bo naprawdę trudno je ze sobą porównywać. Chciałam Wam tutaj pokazać tylko kilka z tych miejsc, które mnie naprawdę zachwyciły i które jeszcze kiedyś odwiedzę. Póki co pozostają mi zdjęcia i wspomnienia... Lista stworzona w kolejności przypadkowej... oceńcie to piękno sami:

Nissi Beach w Agia NapaChyba najbardziej rozpoznawalna plaża na Cyprze, a to dzięki wysepce. Piękny kolor wody, złocisty piasek, "dzika" wysepka, mnóstwo atrakcji w okolicy... Tylko w sezonie to raczej tam się nie da szpilki wcisnąć ;) w każdym razie zachwyciłam się tym miejscem od pierwszego wejrzenia.

Golden Beach na Półwyspie KarpazZupełne przeciwieństwo Nissi Beach - cisza, spokój, na całej plaży pustki... a to wszystko ze względu na położenie - Golden Beach jest na samym końcu cypelka, na północy Cypru. Nawet w pełni sezonu można tam poczuć się jak na końcu świata :) plaża szeroka, czysta i po prostu piękna...

Kyrenia
Malownicza miejscowość położona po stronie tureckiej. Piękny port, fort który znajduje się tuż obok, przytulne uliczki, niesamowity klimat... i atrakcje w okolicy: gotyckie opactwo Bellapais i zamek St. Hilarion (podobno to na nim wzorowano zamek z "Królewny Śnieżki"), obydwa z przepięknymi widokami na okolicę... miejsce niezwykle romantyczne, takie w którym można się naprawdę zakochać...

Polis
Samo Polis jest mała miejscowością wypoczynkową, po sezonie raczej martwą. Ale Łaźnie Afrodyty i widoki które można podziwiać w okolicy zasługują na szczególne uznanie... Spacerując tam co chwilę stawałam i zachwycałam się widokami, oczami wyobraźni już widziałam siebie mieszkającą właśnie tam... Morze i góry koło siebie, do tego piękna zieleń na początku grudnia.. Niesamowicie piękne miejsce, nawet zdjęcia (choć są wspaniałe) nie oddają wszystkiego...

Góry Troodos
Zimy w tych górach nie widziałam, za to będąc tam w styczniu miałam okazję podziwiać jesień i wiosnę jednocześnie. Ciekawscy odnajdą to, co nam pokazał Kostas - ukryte gdzieś stare mosty. Poza tym jest tam wiele ciekawych klasztorów, a także malowniczych wiosek, w których czas się zatrzymał....

Dzika plaża na półwyspie Karpaz
W sumie to nie wiem jak nazwać to miejsce bo trafiliśmy tam zupełnie przypadkiem. W każdym razie miejsce to zachwyciło mnie swoją naturalnością. To miejsce rzadko jest zapewne odwiedzane przez ludzi, co nadaje mu pewien niesamowity klimat... Woda zdziałała tam cuda - nie tylko pięknie wyrzeźbniła skały, ale również przyniosła wiele "prezentów"...

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że wielu miejsc jeszcze nie zobaczyłam i na pewno w wielu się jeszcze zakocham... i tylko na to czekam :):)

A więcej cypryjskich widoków w GALERII.
Które miejsca podobają się Wam najbardziej?

3 komentarze:

  1. Cypr jest faktycznie piekny,ale ja wolę pooglądać Twoje zdjęcia.Mogłabyś zamieścić kilka aktualnych.Bywasz czasami w Radomsku???

    OdpowiedzUsuń
  2. moje zdjęcia są gdzie indziej ;)
    bywam czasem w radomsku ale ostatnio rzadko. teraz będę na święta :P

    OdpowiedzUsuń
  3. hmmmm teskno za tym dziwnym krajem
    mnie podobaja sie wszystkie kocham te wyspe tak samo jak ty pozdrawiam kreska

    OdpowiedzUsuń